25واحد آلاینده و غیرمجاز ذوب ضایعات در اراک تعطیل می گردد

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، رضا میرزایی روز سه شنبه در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اعلام کرد: با توجه به حساسیتی که مردم استان و کلانشهر اراک نسبت به آلودگی هوای این شهر دارند، این کارگروه از اهمیت خاصی در استان برخوردار است، بنابراین باید در زمینه پیگیری مصوبات این کارگروه یک عزم و اراده جدی وجود داشته باشد.

25واحد آلاینده و غیرمجاز ذوب ضایعات در اراک تعطیل می گردد

وی ادامه داد: تحقق مصوبات می تواند در زمینه کاهش آلودگی هوای این شهر بسیار دارای اهمیت و گره گشا باشد، همچنین با توجه به اینکه این مهم یک مطالبه مردمی است با تحقق این مصوبات رضایت مردم را می توانیم داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آلایندگی و خلف وعده های ایرالکو در زمینه تعطیلی دیگ های قدیمی برای چندمین بار تکرار شده اما با این حال در سال های گذشته با اقداماتی که اجرا شده از 750 دیگ قدیمی حدود 42 دیگ باقی مانده که کمتر از 10 درصد است.

میرزایی اضافه نمود: آخرین مهلت ایرالکو خاتمه شهریورماه بوده که متاسفانه طبق روال گذشته تحقق پیدا نکرد و این بار مشکل در ترخیص تجهیزات از گمرک را بهانه کردند. در ایجاد دیگ های جدید در این شرکت دیگ ها باید به گونه ای باشد که بتوانیم میزان آلودگی را سنجش کنیم به همین منظور آخرین مهلت ایرالکو خاتمه آبان ماه درنظر گرفته شد.

وی شرح داد: از ابتدای سال 97 نسبت به سال 96 کاهش 19 درصدی روزهای آلوده را داشتیم البته در 6 ماه اول سال هیچ روزی را تحت عنوان روز ناسالم نداشتیم و سال جاری وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته تاکنون تجربه نموده ایم.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: وضعیت آلودگی هوا بستگی به وضعیت جوی و میزان ریزگردها نیز دارد، زیرا بالا و پایین شدن میزان ریزگردها می تواند تعداد روزهای آلوده را کم و یا زیاد کند.

میرزایی گفت: از مهم ترین اقدامات می توان توزیع سوخت پاک در اراک، گازسوز کردن کوره های آجرپزی، جمع آوری صنایع آلاینده غیرمجاز در سطح شهر اراک اشاره نمود که در این زمینه 25 واحدآلاینده ذوب ضایعات حاشیه شهر اراک هم اکنون حکم تعطیلی دریافت نموده اند.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به 185 واحد ذوب ضایعات در حاشیه شهر اراک فعالیت دارد که صنایع زیردستی هستند و به صورت غیرمجاز با افاغنه کار می نمایند. این واحدها به صورت زمینی آلومینیوم را ذوب و شمش فراوری می نمایند و هیچ گونه سیستم کنترل آلودگی ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 644

به "25واحد آلاینده و غیرمجاز ذوب ضایعات در اراک تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25واحد آلاینده و غیرمجاز ذوب ضایعات در اراک تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید