یمن، توافق برای انصراف از خودمختاری در جنوب و معین نخست وزیر جدید از سوی منصور هادی

به گزارش طفره، شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن در راستای اجرای سازوکار جدید عربستان برای سرانجام دادن به درگیری ها اقداماتی انجام دادند.

یمن، توافق برای انصراف از خودمختاری در جنوب و معین نخست وزیر جدید از سوی منصور هادی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ به دنبال انتشار بندهای نسخه جدید توافق ریاض به منظور انتها دادن به درگیری های مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن ٬ شبکه الجزیره گزارش داد که شورای انتقالی جنوبی که در 3 ماه گذشته در استان های جنوبی یمن به طور یکجانبه اعلام خودمختاری نموده بود٬ در راستای اجرای توافق ریاض از این تصمیم خود عقب نشینی نموده است.

خبرگزاری دولتی عربستان بامداد امروز، چهارشنبه بندهای نسخه جدید توافق ریاض را منتشر و در آن اعلام نمود که ساز و کار تسریع فرایند اجرای این توافق تقدیم ریاست دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان) و ریاست شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) شده است.

طبق نسخه جدید توافق ریاض، باید نخست وزیر جنوب یمن مشخص و ظرف 30 روز مامور به تشکیل کابینه فن سالار گردد. علاوه بر آن، باید برای عدن هم استاندار مشخص گردد و شورای انتقالی جنوب یمن نیز از اعلام خودمختاری در مناطق جنوبی صرف نظر کند.

بر همین اساس شبکه الجزیره اعلام نمود که به همین دلیل عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن (دولت مستعفی)٬ مشخص عبدالملک را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد.

منصور هادی همچنین احمد حامد لملس از فرماندهان شورای انتقالی را به عنوان استاندار عدن و نیز محمد الحامدی را به عنوان رئیس پلیس این استان منصوب کرد.

در 5 نوامبر 2019 توافقی موسوم به ریاض میان گروه های نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن در پایتخت عربستان با هدف انتها دادن به درگیری ها و اختلافات طرفین امضا شد. اما از آن تاریخ جنوب یمن همیشه شاهد تشدید درگیری های خشونت آمیز نظامی میان دو طرف بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10098

به "یمن، توافق برای انصراف از خودمختاری در جنوب و معین نخست وزیر جدید از سوی منصور هادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، توافق برای انصراف از خودمختاری در جنوب و معین نخست وزیر جدید از سوی منصور هادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید