یاری 20 میلیون دلاری چین به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش طفره، بر اساس توافق انجام شده دولت چین به سازمان بهداشت جهانی 20 میلیون دلار یاری نقدی می نماید و کشورهایی را که دارای سیستم بهداشتی ضعیف هستند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد پشتیبانی قرار می دهد.

یاری 20 میلیون دلاری چین به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، سازمان بهداشت جهانی و چین دیروز سه شنبه به طور رسمی توافق نامه امدادرسانی را به امضا رساندند.

بر اساس این توافق، دولت چین به سازمان بهداشت جهانی 20 میلیون دلار یاری نقدی می نماید و کشورهایی را که دارای سیستم بهداشتی ضعیف هستند برای مقابله با شیوع کروناویروس مورد پشتیبانی قرار می دهد.

پس از امضای توافق نامه یاد شده، تئودور آدهانوم دبیر کل سازمان بهداشت جهانی چین را در غلبه مسائل عظیم رو به روی خود و ارایه یاری های فوری به دیگر کشورهای در حال توسعه مورد ستایش قرار داد.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی ضمن پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین گفت: برای رویارویی با چنین ویروس ناشناسی، نتایج چین قابل استفاده و تجربیاتش عملی است. شیوع کووید-19 در چین فرایند نزولی را نشان داده، کووید-19 مهار شده و برای کشف واکسن نیز پژوهش می گردد. همه این ها به سبب نیروی رهبری قدرتمند دولت چین و همکاری کل مردم کشور محقق شده است. این دو عنصر یعنی تمایل شدید دولت و همچنین خود مدیریتی و همکاری قوی عموم مردم بسیار مهم است، در صورتی که دیگر کشورها نیز این گونه عمل نمایند، می توانند شیوع کووید-19 را مهار نمایند. چین اقدامات گسترده اعمال نموده و دیگر کشورها نیز باید این اقدامات را درک نموده و بیاموزند تا بتوانند هر چه سریع تر شیوع بیماری را مهار نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8039

به "یاری 20 میلیون دلاری چین به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 20 میلیون دلاری چین به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید