کاهش 20 درجه ای دمای هوا ، سازمان هواشناسی هشدار نارنجی داد: احتمال کولاک و طغیان رودخانه ها در 9 استان

به گزارش طفره، سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی کاهش 20 درجه ای دما در بعضی منطقه ها کشور از احتمال وقوع کولاک، طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر در 9 استان اطلاع داد.

کاهش 20 درجه ای دمای هوا ، سازمان هواشناسی هشدار نارنجی داد: احتمال کولاک و طغیان رودخانه ها در 9 استان

به گزارش خبرنگاران، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، اصفهان، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و بعضی منطقه ها استان های غربی کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

بعلاوه، پنجشنبه جو آرامی در کشور پیش بینی شده و روز آدینه سامانه بارشی نو وارد کشور شده و در منطقه ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی باعث رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ و برف می گردد. از این رو توصیه می گردد مسافران نوروزی تمهیدات لازم در این منطقه ها را به عمل آوردند.

شنبه هفته آینده نیز در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز بارش روی می دهد. روزهای آدینه و شنبه کاهش 10 تا 20 درجه ای دما در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل و 5 تا 10 درجه ای در شمال غرب، غرب، و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 24839

به "کاهش 20 درجه ای دمای هوا ، سازمان هواشناسی هشدار نارنجی داد: احتمال کولاک و طغیان رودخانه ها در 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درجه ای دمای هوا ، سازمان هواشناسی هشدار نارنجی داد: احتمال کولاک و طغیان رودخانه ها در 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید