کاهش اعتبارات حفاظت و مرمت بناهای میراث فرهنگی نسبت به سال های گذشته

به گزارش طفره، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان این که اعتبارات حفاظت و مرمت نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی داشته است، گفت: کوشیده ایم تا حد امکان در انجام پروژه های مهم و اولویت دار تأخیری بوجود نیاید.

کاهش اعتبارات حفاظت و مرمت بناهای میراث فرهنگی نسبت به سال های گذشته

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کریم حاجی زاده در نسشت با خبرنگاران با بیان این که استان اردبیل در بحث گردشگری بر روی ریل پیشرفت حرکت می نماید، اظهار کرد: در شهرستان های اردبیل نیز زیرساخت های توسعه در حال فعال شدن هست بطوری که این زیر ساخت ها در توزیع مکانی گردشگری استان اثرگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از اولویت های اساسی میراث فرهنگی است تا در پیشبرد اهداف خود در حوزه گردشگری بتواند پیروز عمل کند، چون اعتبارات دولتی جوابگوی برنامه ها و اهداف ما نخواهد شد.

حاجی زاده به پروژه های در دست احداث میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: 384 پروژه با فعالیت بخش خصوصی در دست اجرا یا به اتمام رسیده بطوری که هم اکنون بیش از 2000 میلیارد تومان پروژه مصوب با فعالیت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مورد واگذاری بعضی مکان های تاریخی به بخش خصوصی، نیز یادآور شد: همه املاک میراث فرهنگی تحت مالکیت صندوق حفظ و احیا است. بطوری که به وسیله فراخوان به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و بهره برداری واگذار می گردد و اداره کل میراث فرهنگی استان در بحث واگذاری دخیل نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7801

به "کاهش اعتبارات حفاظت و مرمت بناهای میراث فرهنگی نسبت به سال های گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اعتبارات حفاظت و مرمت بناهای میراث فرهنگی نسبت به سال های گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید