چرا از صحبت کردن در جمع می ترسیم؟

به گزارش طفره، ترس از صحبت کردن در جمع حسی کاملا طبیعی است و همه ما این حالت را بارها تجربه نموده ایم.

چرا از صحبت کردن در جمع می ترسیم؟

حتی بزرگ ترین سخنرانان جهان، در اولین سخنرانی های خود اضطراب داشته اند. بسیاری از افراد، از سخنرانی برای جمع کثیری از مردم واهمه دارند؛ به این حالت گلاسوفوبیا یا ترس از سخنرانی گفته می گردد. اما برای غلبه بر این ترس چه باید کرد؟ با این مطلب از خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص دلایل ترس از صحبت کردن در جمع و روش های غلبه بر آن صحبت کنیم.

حضور کمرنگ در اجتماع

بسیاری از مردم به ندرت با دیگران وقت می گذرانند. با دیگران تعامل برقرار کنید و بلند و رسا حرف بزنید. بزرگ ترین سخنرانان کسانی هستند که اغلب در جمع ها حاضر می شوند و برای اطرافیان خود صحبت می نمایند. تجربه صحبت کردن در جمع به شما یاری می نماید تا ترس خود را کنار بگذارید، بنابراین هیچ نگرانی بابت اینکه دیگران چطور شما را قضاوت می نمایند، نخواهید داشت.

خودگویی منفی

یکی از دلایل ترس از صحبت کردن در جمع خودگویی منفی است. خودگویی منفی یکی از مسائل جدی افراد است و اصلا نباید آن را دست کم گرفت. بسیاری از افرادی که از صحبت کردن در جمع واهمه دارند، با این مشکل دست به گریبان هستند. آن ها همواره بدترین حالت ممکن را تصور می نمایند و با تجزیه وتحلیل بیش ازحد اتفاقاتی که حین صحبت کردن برایشان افتاده است، فکر می نمایند که همه چیز خراب خواهد شد. آن ها کوشش می نمایند تا هر چیزی را که سبب اضطراب شان شده است را پیدا نمایند. همه در چنین شرایطی مضطرب می شوند، اما ظاهرا شما می خواهید حتما چیزی را پیدا کنید و اصلا مهم نیست که آن چیز چه باشد. بنابراین هر موردی را که به فکر شما می رسد باعث وبانیِ عدم موفقیت تان درهنگام صحبت کردن می دانید.

برنامه ریزی ضعیف

شاید به نظرتان بی ربط باشد، اما بسیاری از افرادی که از صحبت کردن در جمع هراس دارند، برای تمرین آن برنامه ریزی نمی نمایند. بنابراین، درهنگام تمرین هم اضطراب دارند و به سختی کوشش می نمایند تا از آن دوری نمایند. متاسفانه این افراد به علت عدم آمادگی کافی درهنگام صحبت کردن، اشتباهات بیشتری مرتکب می شوند و درنهایت خودشان را به شدت قضاوت می نمایند.

روابط محبت آمیز ضعیف

یکی از عوامل بسیار مهمی که سبب می گردد از صحبت کردن در جمع واهمه داشته باشید، اعتماد به نفس است. مطالعات نشان داده اند که داشتن روابط محبت آمیز قوی، باعث تقویت اعتماد به نفس افراد می گردد. بعضی افراد انتظار دارند دوستان و اطرافیان به طور کامل از آن ها حمایت نمایند. بنابراین هنگامی که حس می نمایند تحت حمایت کامل آن ها قرار ندارند اضطراب زیادی را تجربه می نمایند. درمقابل، افرادی که می دانند دوستان آن ها بدون توجه به عملکردشان و تنها به خاطر خودشان در کنار آن ها هستند، اعتماد به نفس بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 7 نشانه کسی که نمی خواهد با شما دوست باشد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20609

به "چرا از صحبت کردن در جمع می ترسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا از صحبت کردن در جمع می ترسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید