شرایط ملک ریاست جمهوری در جماران به کجا رسید؟ خبرنگاران

به گزارش طفره، سخنگوی دولت می گوید ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک ها تصمیم گیری شده است. بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت ها بوده است.

شرایط ملک ریاست جمهوری در جماران به کجا رسید؟ خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی ربیعی سخنگوی دولت، درخصوص آخرین شرایط ساخت ملک جماران که پیشتر با مخالفت اعضای شورای شهر و اهالی محله جماران روبرو شده بود گفت: ظاهراً این موضوع بسیار مورد علاقه بعضی از دوستان است. اساساً دولتی که کمتر از 6 ماه به پایانش باقی مانده چه جای نگرانی در خصوص یک ملک می تواند وجود داشته باشد که شایسته پیگیری های مداوم باشد؟

وی اضافه نمود: این هم مثل باقی ساختمان های وزارتخانه و سازمان های که دولت در هر منطقه ای در کشور دارد مجوز می گیرد، با شهرداری مذاکره می نماید به تفاهم می رسد یا نمی رسد. هر چه هست این ساختمان هم برای دولت بعدی است.

تسنیم نوشت: داستان ملک ریاست جمهوری از حدود 7 ماه پیش در رسانه ها مطرح شد، با توجه به محدودیت ارتفاع در محله جماران، ساخت طبقات اضافی آن مورد انتقاد شدید بعضی از اعضای شورای شهر تهران و حتی اهالی جماران نهاده شد. اختلاف بر سر ساخت و ساز این ملک در جماران تا جایی پیش رفت که پیروز حناچی شهردار همسو با دولت نیز مورد غضب رئیس جمهور نهاده شد و از حضور در جلسات هیئت دولت منع شد.

سخنگوی دولت در این مصاحبه با بیان اینکه بنابر اعلام وزیر محترم راه و شهرسازی ساختمان موسوم به نهاد براساس ضوابط طرح جامع شهر تهران در حال ساخت بود، توضیح داد: در موضوع بافت پیرامونی بیت و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) فرآیند آنالیز و تصویب طرح مطابق روال طبیعی شده، مشاور طرح نسبت به تهیه طرح ویژه تفصیلی به توضیح هر پلاک اقدام نموده است.

ربیعی اعلام کرد: براساس این طرح ضمن حفظ بافت سنتی و تاریخی حسنی کیا، ضوابط ساخت و ساز روی هر پلاک بطور مشخص تهیه و تدوین نموده و به ویژه برای مردم عزیز جماران که مالک پلاک های کوچک کمتر از 200 مترمربع هستند امتیازاتی مشخص شده که برآن اساس بتوانند با دریافت مابه التفاوت از شهرداری نسبت به مشخص تکلیف ملک شان اقدام کنند. ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک ها تصمیم گیری شده است؛ بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت ها بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13589

به "شرایط ملک ریاست جمهوری در جماران به کجا رسید؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ملک ریاست جمهوری در جماران به کجا رسید؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید