نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس

به گزارش طفره، عضو دفتر اجرایی حزب النهضه از نظر مثبت این حزب درباره نامزد نخست وزیر جدید تونس خبر داد.

نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تونسی الشروق ، عضو دفتر اجرایی حزب النهضه گفت: این حزب نظر مثبتی به هشام المشیشی نامزد نخست وزیری دارد و از او می خواهد ائتلاف سیاسی گسترده ای را برای تشکیل دولت ایحاد کند.

حزب النهضه معتقد است به منظور عبور تونس از بحران های اقتصادی - اجتماعی لازم است گروه های سیاسی در دولت مشارکت داشته باشند. به همین دلیل، به دولت الیاس الفخفاخ پیشنهاد داده بود، احزاب و گروه های سیاسی بیشتری در ائتلاف دولت شرکت کنند، اما او با این پیشنهاد مخالفت کرد و این سبب تعمیق شکاف سیاسی در تونس شد. این شکاف انتها به استعفای الفخفاخ از سمت نخست وزیری منجر شد.

عضو دفتر اجرایی حزب النهضه گفت: این حزب بر اساس دیدگاه های هشام المشیشی درباره اقتصاد و مسائل و مسائل اجتماعی نظر نهایی خود را در قبال دولت او اعلام خواهد کرد.

خلیل برعومی شرح داد: النهضه از نامزد نخست وزیری می خواهد، به منظور تشکیل دولت با احزاب سیاسی و تشکلات ملی رایزنی کند تا بتواند از پیشنهادهای آنها استفاده و نظرات را به یکدیگر نزدیک کند، زیرا این مشورت ها و رایزنی ها سبب می شود تا اعتماد به دولت جدید بیشتر شود.

رئیس جمهور تونس شنبه چهارم مرداد ماه جاری هشام المشیشی وزیر کشور دولت پیشبرد امور را مأمور تشکیل دولت جدید تونس کرد.

طبق فصل 89 قانون اساسی تونس، نامزد نخست وزیری یک ماه فرصت دارد تا اعضای کابینه اش را به مجلس معرفی کند و از آن رأی اعتماد بگیرد.

به دنبال استعفای الیاس الفخفاخ از سمت نخست وزیری ، رئیس جمهور تونس از تمام احزاب سیاسی مجلس خواست تا فردی را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کنند، اما آنها هیچ نامزدی را برای این سمت معرفی نکردند. انتها قیس سعید با صدور حکمی هشام المشیشی را مأمور تشکیل دولت جدید تونس کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10107

به "نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید