مقاله: چرا باید از نمای مینرال استفاده کنیم؟

به گزارش طفره، طریقه آماده سازی و به کارگیری نمای مینرال شباهت زیادی با گچ و سیمان دارد. بدین طریق که نمای مینرال را با اندازه معینی از آب مخلوط می نمایند و ملات به دست آمده را روی سطوح مورد نظر به کار می گیرند. با توجه به قدرت سفارشی سازی ترکیب نمای مینرال می توان آن را در هر نوع سطحی از جمله چوب، گچ و بتن به کار بست. ناگفته نماند که در صورتی که قصد داریم که نمای مینرال را در سازه ای به کار ببریم باید از یک سری پیش نیازها و الزامات برخوردار باشد که مهم ترین آن ها به توضیح زیر هستند:

مقاله: چرا باید از نمای مینرال استفاده کنیم؟

رنگ نمای مینرال پوششی تزیینی آماده به مصرف برای نما است که از ترکیب سنگدانه معدنی به همراه رزین های اصلاح شده تشکیل می شود. از جمله کاربرد های آن عبارتند از: قابل استفاده در نماهای داخلی و خارجی کلیه سازه های ساختمانی، اجرا بر روی سطوح سیمانی، رنگ آمیزی نمای ساختمان در محیط های مرطوب مانند حاشیه دریای خزر، خلیج فارس و منطقه ها پر گرد و غباری مانند تهران و شهرهای صنعتی.

با استفاده دستگاه نازل و پیستوله، از راه های اجرای مینرال روی سطوح معین انجام میشود. این نوع از اجرای مینرال برای سطوح ناصاف مناسب است با شیوه استفاده از ماله ای امکان پذیر نمی باشد اما مانعی برای استفاده از آن در سطوح صاف و همسطح بلامانع است. به علت سادگی و طول عمر بیشتر نمای مینرال توصیه میشود.اما از این روش اجرا بیشتر از روش پاششی در سطوح صاف استفاده می نمایند.

نمای مینرال همان گونه که بیان شد، یکی از مناسب ترین نماها برای ساخت و ساز ساختمان ها می باشد که دارای رنگ های بسیار متنوع و متفاوت برای هر سلیقه ایی است. رنگ های مینرال در یک طیف بسیار گسترده، حدود 48 رنگ می باشد. از رنگ های مینرال می توان به صورت مختصر به موارد زیر اشاره نمود:

منبع مقاله: چرا باید از نمای مینرال استفاده کنیم؟

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16576

به "مقاله: چرا باید از نمای مینرال استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چرا باید از نمای مینرال استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید