معینی: نتایج نباید استراتژی و جهت ما را دگرگون کند

به گزارش طفره، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: نباید به عقب بازگردیم و تصور کنیم همه چیز را از دست داده ایم، همچنان می توانیم به نتایج و دستاوردهای بهتری با کار و تمرکز بیشتر دست یابیم.

معینی: نتایج نباید استراتژی و جهت ما را دگرگون کند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون معینی با اشاره به حضور پررنگ و تاثیرگذار بازیکنانی که حاصل تیم های ملی رده های پایه بوده اند در تیم ملی بزرگسالان گفت: خوشبختانه توجه به تیم های پایه در سال های اخیر بیشتر شد. ما با یک نسل طلایی روبرو هستیم که در رده های مختلف و تیم های ملی پایه حضور پیروزی داشته اند و پروسه انتقال این نسل به سطوح بالاتر تا سطح بزرگسالان به درستی طی شده است. این همان روال ایده آلی است که در فوتبال دنیا و کشورهای پشرفته مثل بلژیک و هلند جریان دارد. در واقع شناسایی استعدادها به خوبی اجرا شده، پرورش آنها اجرا شده و همین نسل به تیم های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و سپس امید راه یافته اند. حاصل حضور این نسل طلایی موقعیت فعلی فوتبال ملی ماست که در دو دوره پیاپی به جام دنیای راه یافته ایم و از نظر نیروی انسانی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم به طوری که در هر پست تیم ملی چندین بازیکن شایسته در فوتبال کشور حضور دارند و رقابت سختی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی شکل گرفته است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه نمود: فراموش نکنیم که در گذشته ظهور نسل های طلایی فوتبال ما حاصل اتفاقات و به صورت مقطعی بود. به طور مثال در یک دوره نسل خوبی داشتیم و در یک دوره دیگر در پست های متعدد با بحران نبود بازیکن شایسته روبرو بودیم. اما حالا به خوبی می بینیم که فعالیت آکادمیک و کوشش های اجرا شده در رده پایه پیروز بوده است هرچند به نظر من فدراسیون فوتبال در این حوزه به وظیفه خودش عمل نموده اما هنوز از باشگاه ها انتظار بیشتری داریم و مشارکت بیشتر باشگاه ها در این بخش باعث می گردد به سطح فوتبال اروپا نزدیک شویم.

معینی درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت ها گفت: تیم ما عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و نمی توان روی یک بازی قضاوت کرد اما به طور کلی ما از نظر تفکر و هیجانی باید در حوزه آموزش بیشتر کار کنیم. در واقع بازیکنان ما نباید اسیر هیجانات و احساسات شوند که باعث می گردد اشتباهات بیشتری نسبت به حریف انجام بدهند. تیم ژاپن فزونی محسوسی نسبت به ما نداشت به جز اینکه آنها با تمرکز و آرامش بیشتری بازی کردند و اشتباهات کمتری نسبت به ما داشتند. باید از همین اتفاق هم درس بگیریم اما نتایج نمی توانند استراتژی و جهت ما را دگرگون نمایند. فراموش نکنیم که کشورهایی مثل ژاپن استراتژی بلندمدت دارند و ما هم زمانی که می بینیم نتیجه مطلوبی در پرورش استعدادها داشته ایم باید به جهت خودمان ادامه بدهیم و نتایج استراتژی یا جهت ما را دگرگون نسازد. نباید به عقب بازگردیم و تصور کنیم همه چیز را از دست داده ایم چون این راه ادامه دارد و همچنان می توانیم به نتایج و دستاوردهای بهتری با کار و تمرکز بیشتر دست یابیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1309

به "معینی: نتایج نباید استراتژی و جهت ما را دگرگون کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معینی: نتایج نباید استراتژی و جهت ما را دگرگون کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید