مصر نتوانست کانال سوئز را بازگشایی کند خبرنگاران

به گزارش طفره، شرکت مسئول جابجایی کشتی اور گرین در کانال سوئز گفت که تلاش ها برای چهارمین روز متوالی برای بازگشایی این کانال نتیجه نداد.

مصر نتوانست کانال سوئز را بازگشایی کند خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شرکت مسئول جابجا کردن کشتی EverGreen گفت که تلاش ها برای باز کردن کانال سوئز به نتیجه ای نرسیده است.

شرکت دریانوردی آژانس خلیج مصر جمعه در بیانیه گفت که براساس تحقیقات اولیه انجام شده وجود هرگونه نقص فنی به عنوان علت حادثه بعید است.

این شرکت گفت که دو تن از راهنمایان (مصری) به هنگام وقوع حادثه برای این کشتی، بر روی عرشه حضور داشتند. بر اساس پروتکل های مصر، راهنمایان این کشور به کشتی ها حین عبور از کانال سوئز کمک می کنند.

چهار روز است که کشتی اور گرین در کانال سوئز از جهت خود منحرف شده و دماغه آن به کناره این کانال خاکی برخود کرده است و همین مسئله باعث شده، بزرگترین آبراهه دنیا مسدود شود.

مصر از شرکت ها و کشورهای توانمند در این زمینه درخواست کمک کرده است. کاخ سفید در واکنش به این حادثه گفت که اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد و به مصر پیشنهاد کمک داده است.

کشتی اِور گرین (EverGreen) با وزنی حدود 220 هزار تُن و طول 400 متر روز سه شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

مسدود شدن این کانال باعث شده است ترافیکی از کشتی ها در دو طرف این کانال ایجاد شود. کارشناسان می گویند اگر تردد شناورها طی 24 تا 48 ساعت آینده از کانال سوئز امکان پذیر نشود، بسکمک از کشتی ها ناچارند که جهت خود را به سوی دماغه امید نیک تغییر دهند؛ امری که مسافت تا مقصد را به مدت یک هفته افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13573

به "مصر نتوانست کانال سوئز را بازگشایی کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر نتوانست کانال سوئز را بازگشایی کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید