مشکل پیش آمده برای ایرانیان در روسیه به خاطر تخلف چند توریست و آژانس مسافرتی بوده و نه کمکاری وزارت توریستی و سفارت ایران در روسیه، آقایان به جای فرافکنی مردم را آگاه نمایند

به گزارش طفره، با توجه به مشکل پیش آمده برای شهروندان ایرانی در سفر به روسیه، دیده بان گردشگری در گزارشی به ماجرای مسائل پیش آمده برای شهروندان ایرانی پرداخت.

مشکل پیش آمده برای ایرانیان در روسیه به خاطر تخلف چند توریست و آژانس مسافرتی بوده و نه کمکاری وزارت توریستی و سفارت ایران در روسیه، آقایان به جای فرافکنی مردم را آگاه نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این خصوص رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، حرمت الله رفیعی در اظهاراتی گفته بود: این مسافران هیچ مسئله ای از لحاظ قانونی نداشتند و به صورت کاملا قانونی و به وسیله آژانس های معتبر بلیت هواپیما خریده و حتی هتل خود را رزرو نموده بودند و در بین این افراد 2 کودک شیرخوار و 2 سالمند هم بودند

وی در حالی مسئولیت وزارت گردشگری و سفارت ایران را متهم نموده بود که اصل ماجرا چیز دیگری است و به نظر میرسد وی به جای پاسخگویی به دنبال فرافکنی است.

پاسخ به فرافکنی های و آنالیز اصل ماجرا و علت سرگردانی هموطنان

پیگیری های خبرنگار دیده بان گردشگری ایران از سفارت ایران در روسیه نشان میدهد، علت اصلی سردرگمی مسافران ناهماهنگی و به نوعی تخلف اجرا شده توسط شرکت های مسافرتی بوده است. منبعی مطلع در سفارت ایران در روسیه به دیده بان گردشگری گفت: عده ای از گردشگران عزیز ایرانی که با Fan ID و به اسم مسابقات فوتبال وارد کشور روسیه شده بودند در مصاحبه در فرودگاه دلایل دیگری همچون ماه عسل را برای سفر خود ذکر نموده اند که همین موارد در نظر روسیه تخلف محسوب میشود، برخورد ما با روس ها کاملا قاطعانه و برای برطرف مشکل ایرانیان است و همیشه تاکید داریم که مدارک گردشگران کامل است، اما نامطلعی افراد و عدم اطلاع رسانی توسط شرکت ها باعث میشود چنین تناقضاتی در مصاحبه با مرزبانی مطرح شود و مسائل پیش بیاید، کوشش ما این است که با اطلاع رسانی از وقوع چنین مسائلی در روزهای آینده جلوگیری کنیم.

در همین خصوص سفارت روسیه در تهران اعلامیه ای منتشر نموده است که در ادامه می خوانید:

اخیراً موارد صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی هوادار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو 2020) به سن پترزبورگ توسط بعضی از شرکت های ایرانی افزایش یافته است.

سفارت توجه را به این نکته جلب می کند که مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را نمی دهند. در صورت پرواز اتباع خارجی به روسیه با این اسناد جعلی از عبور آنها از مرز جلوگیری می شود و دیپورت خواهند شد.

همچنین این نکته را خاطرنشان می سازیم که هدف واقعی سفر اتباع ایرانی به روسیه با هدف درخواستی آنها غالباً مطابقت ندارد. کوشش برای سفر به روسیه جهت عبور غیر قانونی متعاقب از مرز کشورهای اروپایی را نیز خاطرنشان می سازیم که نقض قانون می باشد و مسئولیت کیفری به همراه دارد.

خاطرنشان می شویم که به خاطر شیوع عفونت ویروسی کرونا سفر اتباع ایرانی طبق مصوبه دولت فدراسیون روسیه به شماره 635-р طبق گذشته محدود می باشد. در صورت تغییر نظام جاری متعاقبا سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی خواهد کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14726

به "مشکل پیش آمده برای ایرانیان در روسیه به خاطر تخلف چند توریست و آژانس مسافرتی بوده و نه کمکاری وزارت توریستی و سفارت ایران در روسیه، آقایان به جای فرافکنی مردم را آگاه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پیش آمده برای ایرانیان در روسیه به خاطر تخلف چند توریست و آژانس مسافرتی بوده و نه کمکاری وزارت توریستی و سفارت ایران در روسیه، آقایان به جای فرافکنی مردم را آگاه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید