مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان اظهار کرد: توافق شفاهی با مسئولان مربوطه برای برطرف ممنوعیت صادرات چای انجام گردیده است.

مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج

وی اضافه نمود: در کوشش هستیم که هرچه سریعتر این مصوبه اصلاح گردیده تا صادرکنندگان و چایکاران متضرر نشوند.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع و اهمیت واردات برنج، یادآور شد: با توجه به شرایط ارز در کشور عملا واردات از مبادی غیر رسمی امکان پذیر نیست چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

وی در ادامه داد: دولت برای حمایت از وارد کنندگان برنج، ارز رسمی در اختیار آنها گذاشته که این میزان کنترل گردیده است.

سالاری با بیان اینکه مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج در دستور کار واقع شده است، عنوان نمود: در کوشش هستیم تا حجم واردات برنج به اندازه ای باشد که افزایش قیمت محصول داخلی را ببینیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در هفته های گذشته قیمت برنج داخلی روندی رو به رشد داشته است، اظهار داشت: امیدواریم این روند در روزهای آتی نیز ادامه دار باشد.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های جدیدی که در گیلان برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر ایجاد گردیده تاکید نمود و اضافه نمود: تقویت صادرات محصولات کشاورزی می تواند اقتصاد استان را در این حوزه متحول کند.

سالاری رایزنی برای استفاده از وجوه اعتبارات ملی را یکی دیگر از اهداف عنوان و خواهان تعامل و همکاری نمایندگان استان شد، گفت: اعتباری که بر مبنای قانون بودجه برای استان تصویب می گردد، بین شهرستان های مختلف توزیع گردیده و در کمیته های برنامه ریزی برای آنها تصمیم گیری می گردد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی احتیاج موجود نیست، از کوشش برای جذب حداکثر سهمیه از اعتبارات ملی اطلاع داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته اعتبار استانی گیلان معادل 700 میلیارد تومان بود که نیمی از این رقم تخصیص پیدا کرد، اظهار کرد: این در حالی است که می توان دو برابر بیشتر از این میزان از اعتبارات ملی بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 212

به "مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات جدی با دولت برای کاهش واردات برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید