سفر هیئت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان سعودی

به گزارش طفره، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن، که تحت حمایت امارات است، در راس هیئتی وارد عربستان سعودی شده تا با مقام های این کشور از جمله ولیعهد ملاقات کند.

سفر هیئت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان سعودی

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، منابع یمنی اظهار داشتند که عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن، روز سه شنبه برای ملاقات با مسئولان عربستان سعودی، وارد این کشور شد.

طبق گفته منابع مذکور، قرار بود هانی بن بریک نایب رئیس شورای انتقالی نیز در این هیئت حضور داشته باشد ولی ریاض استقبال از او را به دلیل انتقادهای اخیرش علیه سعودی ها، ردّ کرد.

بن بریک بارها از ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی انتقاد نموده بود. او در آخرین انتقادش، گفت: هواپیماها نتیجه جنگ را تضمین نمی نمایند. پنج سال از این جنگ گذشت و ما وارد ششمین سال شدیم در حالی که ائتلاف با ارتش اخوانی نتوانسته استانی شمالی را کاملا آزاد کند، بلکه در ماه های اخیر الجوف و نهم سقوط کرد و مارب در معرض تهدید است.

البته بن بریک این انتقاد را به دنبال بیانیه ائتلاف عربی در محکومیت اعلام خودگردانی و شرایط فوق العاده از سوی شورای انتقالی، بیان کرد.

سفر هیئت انتقالی جنوب یمن، که تحت حمایت امارات است، به عربستان سعودی پس از آن انجام می گردد که ائتلاف سعودی یکشنبه گذشته با صدور بیانیه ای، شورای انتقالی را به سنگ اندازی در حفاظت از سواحل یمن متهم کرد.

طبق اعلام منابع یمنی، شورای انتقالی قایق ها را در عدن تحت کنترل گرفته و درخواست عربستان را برای تحویل آنها به گارد ساحلی یمن برای انجام وظایف خود رد نموده است.

پیش از این مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس اظهار داشت، یک کشتی روز یکشنبه در خلیج عدن در نزدیکی ساحل شهر المکلا در یمن مورد حمله نهاده شد.

رسانه ها و منابع خبری جزئیات و علل سفر هیئت شورای انتقالی به عربستان سعودی اشاره ننموده اند و تنها گفته اند که این سفر در راستای کوشش ریاض برای آرام سازی اوضاع جنوب یمن و آنالیز بحران اخیر در گارد ساحلی و آخرین تحولات یمن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9240

به "سفر هیئت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیئت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید