سفارش هواپیمای جدید برای مرکل پس از نقص فنی پرواز به آرژانتین

به گزارش طفره، وزیر دفاع آلمان بیان کرد، دولت این کشور قصد دارد با خرید یک هواپیمای دیگر از بروز مشکلاتی مشابه آنچه اخیرا برای هواپیمای صدراعظم این کشور پیش آمد، جلوگیری کند.

سفارش هواپیمای جدید برای مرکل پس از نقص فنی پرواز به آرژانتین

به گزارش خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز 30 نوامبر به دلیل نقص فنی هواپیمای خود نتوانست به موقع به اجلاس گروه 20 در آرژانتین برسد.

به گفته اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، دولت این کشور بودجه ای 300 میلیون یورویی برای خرید یک هواپیما با قابلیت طی مسافت های طولانی در نظر گرفته است.

او در مورد مسائل پیش آمده برای هواپیمای آنگلا مرکل گفت: این که صدراعظم با تأخیر به اجلاس گروه 20 رسید، تلخ بود. ما برای جلوگیری از تکرار این رویداد تعداد کارکنان را افزایش خواهیم داد و به دنبال خرید یک یا دو هواپیمای دیگر با قابلیت طی مسافت های طولانی هستیم.

به دنبال نقص فنی هواپیمای صدراعظم آلمان که یک ساعت پس از شروع پرواز به سوی آرژانتین روی داد، آنگلا مرکل با پرواز مسافربری معمولی و با توقف در مادرید خود را به آرژانتین رساند.

دویچه وله گزارش داد، آلمان از هواپیماهایی کهنه برای پروازهای رهبران خود استفاده می نماید که از نظر بسیاری، این امر ناشی از رویکرد محتاطانه برلین در قبال افزایش بودجه نظامی و دفاعی است. این در حالی است که از نظر گروهی دیگر این معضل نشان می دهد که امکانات در نظر گرفته شده برای مقامات آلمانی در حد رویاپردازی های برلین برای ایفای نقش پررنگ تر در صحنه جهانی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1040

به "سفارش هواپیمای جدید برای مرکل پس از نقص فنی پرواز به آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارش هواپیمای جدید برای مرکل پس از نقص فنی پرواز به آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید