دستگاه قضایی عراق حکم آزادی بازداشتی های اعتراضات را صادر کرد

به گزارش طفره، کمیته حقوق بشر عراق اطلاع داد دستگاه قضایی این کشور حکم آزادی بیشتر بازداشتی های تظاهرات های اخیر این کشور را صادر کرد.

دستگاه قضایی عراق حکم آزادی بازداشتی های اعتراضات را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته حقوق بشر عراق روز یکشنبه گفت، دستگاه قضایی عراق دستور آزادی همه بازداشتی ها در تظاهرات های اخیر این کشور را صادر نموده است.

ثامر الشمری عضو این کمیته در اظهاراتی تلویزیونی گفت: تعداد بازداشت شدگان از ابتدای تظاهرات به حدود هزار نفر می رسد و دستگاه قضایی حکم آزادی بسیاری از بازداشت شدگان را صادر کرد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، الشمری اضافه کرد: کمیته حقوق بشر جزئیات حمله به تظاهرات کنندگان را به دولت ارائه می دهد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم امروز یکشنبه اعلام نمود فرماندهان و افسرانی که از زور علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند بلافاصله به کمیته تحقیقات ارجاع شدند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق هم امروز (یکشنبه) بر لزوم کشف واقعیت های حمله به تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات اخیر در این کشور تاکید نمود.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: صالح در دیدار با هیأتی از شورای صلح و همبستگی عراق به ریاست علی الرفیعی بر حق تظاهرات و آزادی بیان در چارچوب حقوق و آزادی های مدنی ملت عراق تاکید می نماید و مجازات عاملان حمله به تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و آزادی معترضان مسالمت جو و کوشش برای ممانعت از تکرار چنین حوادث مغایر با حقوق بشر را خواهان شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4947

به "دستگاه قضایی عراق حکم آزادی بازداشتی های اعتراضات را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه قضایی عراق حکم آزادی بازداشتی های اعتراضات را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید