درخواست جهاددانشگاهی از وزارت علوم برای برطرف ممنوعیت جذب دانشجوی پژوهشی

به گزارش طفره، رئیس جهاد دانشگاهی گفت: خواهان برطرف ممنوعیت مجوز جذب دانشجوی پژوهشی هستیم و نظر خود را به وزارت علوم اعلام نموده ایم که هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

درخواست جهاددانشگاهی از وزارت علوم برای برطرف ممنوعیت جذب دانشجوی پژوهشی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکی از برنامه های جدی سال جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی نظام آموزش عالی و پیگیری ممنوع شدن جذب دانشجو در موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه های دولتی و پژوهشگاه ها و تخصصی شدن فعالیت پژوهشگاه بود.

جهاد دانشگاهی متاثر از این دستورالعمل از جذب دانشجوی پژوهشی منع شده است.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره پیگیری تغییر دستورالعمل ممنوعیت جذب دانشجوی پژوهشی در این مجموعه، گفت: از همان زمانی که جذب دانشجوی پژوهشی در مجموعه جهاد دانشگاهی ممنوع شد مخالف این تصمیم بودیم و اعلام کردیم که همچنان دو شیوه آموزش محور و پژوهش محور در آموزش وجود دارد.

وی گفت: موضوع دانشجویان آموزش محور و پژوهش محور هم باید از هم جدا گردد و دانشجویان آموزش محور به سمت دانشگاه ها و دانشجویان پژوهش محور به سمت پژوهشگاه ها راهنمایی شوند.

طیبی گفت: همچنان که در پژوهشگاه رویان دانشجویان پژوهش محور به کاربردی شدن دانش یاری کردند. با اینکه این نظر خود را به وزارت علوم اعلام نموده ایم اما تا به حال تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7957

به "درخواست جهاددانشگاهی از وزارت علوم برای برطرف ممنوعیت جذب دانشجوی پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جهاددانشگاهی از وزارت علوم برای برطرف ممنوعیت جذب دانشجوی پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید