دادگاه عالی هلند، دولت پیشین این کشور را در کشتار سربرنیتسا مقصر دانست

به گزارش طفره، دادگاه عالی هلند، دولت وقت این کشور را در کشتار 350 مسلمان در سربرنیتسای بوسنی، به میزان 10 درصد مقصر دانست.

دادگاه عالی هلند، دولت پیشین این کشور را در کشتار سربرنیتسا مقصر دانست

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه عالی هلند، دولت وقت این کشور را بخاطر کشتار 350 مرد مسلمان بوسنیایی در سال 1995 محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در خلال جنگ صرب ها و مسلمانان بوسنی، چهارصد نیروی حافظ صلح هلندی به یک منطقه امن به نام سربرنیتسا اعزام شده بودند تا از هزاران پناه جوی مسلمان دربرابر نیروهای صرب محافظت نمایند.

اما دادگاهی در هلند دریافت که نیروهای هلندی با این که می توانستند به 350 مردی که به این پایگاه پناه آورده بودند اجازه دهند در آن بمانند، آن ها را به نیروهای صرب تحویل دادند.

ای در حالی اجرا شده بود که از خطر آزار یا کشته شدن آن ها توسط سربازان صرب باخبر بودند و به صورت آگاهانه و غیرقانونی دست به چنین اقدامی زدند.

این دادگاه اعلام نمود: آنان شانس این افراد را برای دور ماندن از دستان صرب های بوسنیایی از بین بردند.

با این حال دادگاه عالی هلند نقش دولت وقت این کشور در این کشتار را 10 درصد مطرح کرد و این اقدام بدین معناست که بازماندگان کشته شدگان تنها چند هزار یورو غرامت دریافت خواهد نمود.

همچنین این دادگاه اتهام دوم مبنی بر یاری نیروهای هلندی به دور کردن پناه جویانی که در اطراف پایگاه این کشور در منطقه امن جمع شده بودند را رد کرد و آن را غیرقانونی تشخیص نداد.

جنگ بین صرب ها و مسلمانان بوسنی که از پیامدهای تجزیه کشور یوگوسلاوی بود، از سال 1992 تا 1995 میلادی به طول انجامید و هزاران کشته برجای گذاشت.

به طور کلی آن چه در خلال این جنگ به کشتار سربرنیتسا مشهور شد، در ماه ژوئن سال آخر جنگ رخ داد و در نتیجه آن بیش از 8 هزار مسلمان قتل عام شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2552

به "دادگاه عالی هلند، دولت پیشین این کشور را در کشتار سربرنیتسا مقصر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه عالی هلند، دولت پیشین این کشور را در کشتار سربرنیتسا مقصر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید