خبرهایی از افزایش سرمایه شرکت های بورسی ، خگستر آماده بازگشایی

به گزارش طفره، به گزارش تجارت نیوز، این روزها که بورس عملکرد مناسبی دارد، خرید سهامی که هنوز جای رشد داشته باشند، دغدغه بزرگی برای سهامداران محسوب می گردد. در یکسال اخیر کمتر سهمی بود که بازدهی بیش از 100 درصد را به ثبت نرسانده باشد و بسیاری از سهام نیز بیش از 500 تا 600 درصد بازدهی داشته اند. این عملکرد فوق العاده باعث شده معامله گران برای خریداری بعضی سهام با تردید روبرو شوند. یکی از مواردی که می تواند موجب رشد مجدد سهام گردد، افزایش سرمایه است. از آنجا که پس از افزایش سرمایه، قیمت سهام به همان میزان کاهش پیدا می نماید، بار روانی حبابی بودن قیمت سهام کاسته شده و می تواند مجددا برای سهامدار جذاب باشد.

خبرهایی از افزایش سرمایه شرکت های بورسی ، خگستر آماده بازگشایی

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کدال، در 24 ساعت گذشته بعضی شرکت ها اخباری را در مورد افزایش سرمایه خود منتشر کردند.

شرکت سیمان خزر(سخزر) یکی از این نمادها بود که آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را در اخرین روز فروردین منتشر کرد. بر اساس این آگهی افزایش سرمایه 270 میلیارد ریالی این شرکت (117 درصدی) این شرکت در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است. بخشی از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و بقیه از محل مطالبات و آورده نقدی بوده است. سخزر در سه ماه گذشته بازدهی 53 درصدی را به ثبت رسانده است.

شرکت صنایع جوشکاب یزد (بکاب) نیز در اطلاعیه از خبر تایید پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره از سوی حسابرس و بازرس قانونی این شرکت داد. بر این اساس این شرکت یک گام دیگر به دریافت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی خود به منظور اصلاح ساختار اقتصادی نزدیک تر شد.

دیگر شرکتی که پیشنهاد افزایش سرمایه آن از سوی حسابرس تایید شد، ثاخت بودو این شرکت نیز قصد افزایش سرمایه 50 درصدی خود از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را دارد که به منظور بهبود ساختار اقتصادی و کاهش هزینه های اقتصادی شرکت به وسیله تسویه حساب با بانک ها ارائه می گردد.

همچنین پس از کش و قوس های فراوان آگهی افزایش سرمایه خگستر نیز در وبسایت کدال به ثبت رسید. مجوز افزایش سرمایه 1550 درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در تاریخ 26 فروردین صادر شده بود، امروز در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید تا این نماد پرتقاضا به زودی آماده بازگشایی مجدد گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8720

به "خبرهایی از افزایش سرمایه شرکت های بورسی ، خگستر آماده بازگشایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهایی از افزایش سرمایه شرکت های بورسی ، خگستر آماده بازگشایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید