خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی دولت آباد اسفراین شروع شد

به گزارش طفره، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین از شروع طرح مطالعه، مستندنگاری و بازسازی قلعه تاریخی ارگ دولت آباد این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی دولت آباد اسفراین شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

عبدالله سهرابی، دوشنبه در گفت و گو خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح مطالعه و مستندنگاری قلعه دولت آباد حدود 2 ماه به طول خواهد انجامید و پس از آن عملیات بازسازی قلعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش از این و در مرحله نخست بخشی از برج و باروی ارگ دولت آباد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در سال 97 بازسازی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: ارگ تاریخی دولت آباد در جهت اصلی جاده ارتباطی اسفراین - سبزوار قرار دار که در فهرست آثار ملی ثبت شده و قدمت آن به دوران قاجار برمی شود.

شهرستان اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد با 156 اثر تاریخی، مذهبی، گردشگری و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه نخست استان خراسان شمالی را در ثبت آثار ملی دارد.

ارگ تاریخی بلقیس، مقبره شیخ آذری و غار نوشیروان از آثار برجسته تاریخی این شهرستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9262

به "خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی دولت آباد اسفراین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی دولت آباد اسفراین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید