خبرنگاران شهرداری زاهدان پای کار مقابله با ویروس کرونا

به گزارش طفره، زاهدان- خبرنگاران- معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: ضد عفونی اماکن عمومی، بوستان ها و مکان های پرتردد با توجه به شیوع ویروس کرونا از سه روز گذشته در مناطق پنجگانه شهرداری زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران شهرداری زاهدان پای کار مقابله با ویروس کرونا

محمد امیر براهویی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح 2 هفته و به طور شبانه روزی در مکان های پرتردد شهر زاهدان انجام می شود.

وی ادامه داد: 15 تیم با تجهیزات کامل و مختلف از ماشین آلات آتش نشانی، تانکرهای آب پاش و نیروهای انفرادی پیاده با کوله سم پاش کار ضدعفونی شهر زاهدان را انجام می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان به مانور آمادگی و پیشگیری از ویروس کرونا توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف آمادگی نیروهای خدماتی شهرداری در مقابله با شیوع ویروس کرونا، ضد عفونی کردن سطح شهر و حفظ سلامت شهروندان در محل پارک شادی این شهر انجام شد.

وی بیان نمود: ضدعفونی مستمر تمامی بازارهای پرتردد زاهدان همچون بازار چهار راه رسولی، بازار مرکزی، بازار مشترک، بازار مجدیه شیرآباد، بازارچه های محلی و خیابان خیام با توجه به وجود مراکز پزشکی در دستور کار شهرداری زاهدان به صورت مستمر قرار گرفته است.

براهویی شرح داد: پاکسازی و ضدعفونی کردن اتوبوس های شهری، ایستگاه های اتوبوس، پارک های سطح شهر، مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی، ادارات پر تردد، آهک پاشی و گندزدایی جوی و مسیل ها از جمله دیگر برنامه های شهرداری در این طرح است.

وی در خصوص زباله و زباله گردان گفت: در بحث جمع آوری زباله در مرحله اول ایمنی کارگران مدنظر بوده و استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی یکبار مصرف تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان بیان نمود: تیمی برای این کار گماشته شده و جمع آوری ادوات این افراد انجام می شود.

وی از مردم خواست تا در ساعت مقرر زباله های خود را در محل های جمع آوری زباله بگذارند و افزود: بابت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ساعت جمع آوری زباله از ساعت 11 به 10 شب کاهش یافته است.

براهویی ادامه داد: ضد عفونی کردن گلزار شهدا و قبرستان بهشت محمد(ص) از دیگر برنامه های این سازمان در خصوص پیشگیری از اتقال ویروس کروناست.

وی با بیان اینکه برای ضدعفونی کردن شهر از محلول مورد تایید وزارت بهداشت استفاده می شود گفت: هرگونه اطلاعیه ای درباره اقدامات پیشگیرانه شهرداری زاهدان علیه ویروس کرونا تنها از مبادی قانونی و رسمی این سازمان و یا توسط خبرگزاری های معتبر منتشر می شود و همشهریان به شایعات توجهی نداشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7864

به "خبرنگاران شهرداری زاهدان پای کار مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری زاهدان پای کار مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید