تکذیب شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی عراق

به گزارش طفره، سخنگوی فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق گفت که بعضی از اقدامات خشونت آمیز در جریان اعتراضات مردمی، ارتباطی به مطالبات اصلاحی معترضان ندارد.

تکذیب شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالکریم خلف سخنگوی فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق روز دوشنبه در سخنانی هرگونه استفاده از گلوله برای هدف قرار دادن معترضان را تکذیب کرد و گفت: نیرو های امنیتی عراق هیچ گاه از گلوله علیه معترضان استفاده نکرده اند.

به گزارش شبکه ماهواره ای الغدیر، عبدالکریم خلف در هجدهمین روز اعتراضات مردم عراق گفت که در مجموع چهار نفر از جمله دو نیروی امنیتی کشته و 172 نفر زخمی شدند.

سخنگوی فرماندهی کل نیرو های مسلح عراق اضافه کرد: گاز های اشک آوری که به سمت معترضان شلیک می گردد، خطرناک نیستند و در آمریکا هم از این نوع گاز ها استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه بعضی از اقدامات خشونت آمیز در جریان اعتراضات مردمی، ارتباطی به مطالبات اصلاحی معترضان ندارد، گفت: بستن پل ها و توقف زندگی روزانه مردم، امری است که به مسایل دموکراتیک ارتباطی ندارد.

دور دوم تظاهرات در بغداد و شهر های جنوبی عراق از 25 اکتبر شروع شده و همچنان ادامه دارد؛ هر چند از شمار معترضان طی روز های اخیر کاسته شده است. این تظاهرات در اعتراض به افزایش بیکاری و مسائل مالی شروع شد، ولی بنا بر گزارش بعضی رسانه های عربی، بعضی کشور ها از جمله آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، در منحرف کردن جهت آن، نقش اصلی را ایفا می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5653

به "تکذیب شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید