تهیه عطر با استفاده از روغن زیتون

به گزارش طفره، عطرها و اسانس ها بیشتر از طبیعت گرفته می شوند. گل هایی مانند رز و سنبل بوی عالی و نابی دارد که پرندگان و حشرات را برای گرده افشانی به سمت گلبرگ های خود جذب می نمایند. گرفتن این بوی خوش برای استفاده در فراوری عطر، لوسیون و صابون می تواند با ترکیب روغن اسانس گیاه و روغن زیتون انجام گردد.

تهیه عطر با استفاده از روغن زیتون

چیزهایی که لازم دارید

  • روغن زیتون
  • دو ظرف شیشه ای درپوش دار
  • فیلتر قهوه
  • گیاه یا گلبرگ گل

مراحل تهیه عطر با روغن زیتون

گیاه معطری را که دوست دارید رایحه آن را در عطر خود بهره ببرید انتخاب نمایید. این رایحه می تواند رایحه گیاهان و گل هایی باشد که در باغچه خود کاشته اید؛ مثل رز یا سنبل. حتی می تواند یک گیاه با بوی تند و تیز باشد؛ مقل رزماری یا ریحان.

اگر از گل استفاده می کنید، گلبرگ ها را خشک کنید. این کار را با بستن ریسمان دور دسته و آویزان کردن دسته گل به صورت وارونه انجام دهید تا گلبرگ ها خشک شوند.

روغن زیتون و گیاهان یا گلبرگ های خشک را در یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید. حدود 7 الی 10 گرم از گلبرگ ها یا گیاهان خشک را برای یک پیمانه روغن زیتون بهره ببرید. اگر می خواهید بوی شدید تری داشته باشد، گلبرگ ها یا گیاه های بیشتری را اضافه کنید. درب ظرف را ببندید.

ظرف شیشه ای را پشت پنجره و زیر نور خورشید بگذارید. و بگذارید دو هفته به همان حالت باقی بماند.

هر روز، ظرف را محکم تکان دهید.

با استفاده از فیلتر کاغذی قهوه، روغن زیتون را در یک ظرف تمیز خالی کنید. گیاه و گلبرگ ها را از ظرف دربیاورید و روغن یا اسانس را در ظرف نگهداری و بهره ببرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21503

به "تهیه عطر با استفاده از روغن زیتون" امتیاز دهید

1 کاربر به "تهیه عطر با استفاده از روغن زیتون" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه عطر با استفاده از روغن زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید