تغییر رویکرد نسبت به سفرهای نوروزی باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش طفره، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، تغییر رویکرد سفر در نوروز را الزامی دانست و گفت: نباید به سفرهای نوروزی رویکرد بحرانی داشته باشیم.

تغییر رویکرد نسبت به سفرهای نوروزی باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، ولی تیموری در ستاد خدمات اجرایی سفر در مازندران با اظهار اینکه نوروز، فصل پررونق گردشگری در مازندران به شمار می رود اضافه کرد: سفر با شمال و مازندران عجین شده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در استان هایی مازندران که با گردشگران زیادی روبرو است باید رویکرد، ساماندهی سفر باشد و در قالب ستاد باید خدمت ویژه ای برای مهمانان نوروزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه به سفر در نوروز، رویکرد بحرانی داشته ایم و تغییر رویکرد در این زمینه الزامی بوده زیرا سفر مقوله اجتماعی، فرهنگی و مالی است.

تیموری با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی ممکن است مشکلاتی مانند ترافیک را در پی داشته باشد توضیح داد: مجموعه اقدامات باید به سمتی برود که از سفرها، نشاط و برطرف خستگی را داشته باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایام نوروز با ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و عید مبعث روبرو است تاکید نمود: باید این نشاط معنوی در نوروز تجلی یابد.

وی اضافه کرد: باید از گردشگری انبوه در حوزه فرهنگی عبور کنیم و به سمت گردشگری پایدار سوق یابیم زیرا تداوم گردشگری انبوه موجب نارضایتی جوامع محلی خواهد شد.

تیموری یادآور شد: باید گردشگری انبوه را با برنامه محوری به توقف با رویکرد مالی تبدیل کنیم و برای این کار، خدمات در جهت سفر را ارتقا بخشیم و نظارت بر کیفیت و هزینه خدمات را افزایش دهیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1672

به "تغییر رویکرد نسبت به سفرهای نوروزی باید در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رویکرد نسبت به سفرهای نوروزی باید در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید