ترامپ: توافق تجاری با چین حتماً امضا می گردد

به گزارش طفره، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه قطعاً توافقی تجاری با چین عقد می نماید، گفت مذاکرات با پکن پس از آن به بن بست رسید که پکن برای مذاکره مجدد بر سر توافق احتمالی کوشش کرد.

ترامپ: توافق تجاری با چین حتماً امضا می گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید نمود: قطعاً به توافقی با چین می رسم. آنها می خواهند همین الان به توافق برسند. من هم می گویم توافق می خواهم اما آنچه آنها انجام دادند خیلی بد بود. ما توافقی داشتیم و چین کوشش کرد آن را دوباره به مذاکره بگذارد. آنها نمی توانند چنین کاری انجام دهند.

مناقشه تجاری میان دو اقتصاد برتر دنیا بیش از یک سال است ادامه دارد. پکن و واشنگتن مرتباً تعرفه های تلافی جویانه به ارزش میلیاردها دلار علیه یکدیگر وضع می نمایند و رقابت میان این دو قدرت شدت یافته است.

ماه مه ترامپ سطح تعرفه های حدود 200 میلیارد دلار از کالاهای چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد. او همچنین دستور داده است تا تعرفه های تمامی کالاهای وارداتی آمریکا از چین که حدوداً به ارزش 300 میلیارد دلار است، افزایش یابد.

اول ژوئن تعرفه های تلافی جویانه چین روی 60 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی آمریکا اجرایی شد. یک روز پس از آن دولت چین اعلام نمود همکاری تجاری تنها گزینه برای واشنگتن و پکن است و رویارویی تنها به طرفین آسیب می رساند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2588

به "ترامپ: توافق تجاری با چین حتماً امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: توافق تجاری با چین حتماً امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید