در تایوان برج ها هم به تصویه هوا مشغولند

به گزارش طفره، تکنولوژی در جنوب شرقی آسیا بیداد می‌کند حالا در تایوان سازه ای در حال ساخت است که با هدف تلطیف هوا و زدودن آلودگی های هوای آلوده شهر تایپه است، این برج دوقلو از طراحی خلاقانه‌ای هم برخوردار است. این طرح یک کانسبت فوق العاده است که در واقع شهرهای اینده به تصویر میکشد قادرند الودگی های خود را تصفیه کنند.

در تایوان برج ها هم به تصویه هوا مشغولند

برج های دوقلوی واقع در تایپه تایوان با 23.000 درخت و بوته های درختی در بیرون آن که تقریبا معادل درختان پارک مرکزی نیویورک است، در کاهش آلودگی هوا ایفای نقش می کند. این آسمانخراش بلند با بالکن های زیبایی خود، 40 آپارتمان مجلل را در فضای داخل خود جای داده است. وینسنت کالبات طراح این پروژه می گوید گیاهانی که این ساختمان را مزین کرده اند حدود 130 تن دی اکسید کربن که معادل تولید سالانه 27 ماشین از این گاز در سال است را جذب می کند. انتظار می رود که این برج در شهوریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

بنای 455.694 فوت مربعی، یک بنای دوقلوست که به گفته طراح آن به شکل دی اِن اِی بوده و از پایین به بالا زاویه 90 درجه ای را می سازد. این آسمانخراش 20 طبقه ای در منطقه XinYi و در قلب شهر تایپه جای گرفته است.

بالکن‌های این بنا گیاهانی را در برخواهند گرفت که ادعا می شود قابلیت دریافت 130 تن دی اکسید کربن را داشته باشد. تایپه در سال 2008 میلادی بیش از 260 میلیون تن از این گاز را تولید کرده بود.

کاشت گیاهان در فضای داخلی این ساختمان نیز ادامه دارد و کف شیشه ای آن را نیز مزین می کند. هر واحد آپارتمانی در این برج شامل اتاق نشیمن، اتاق خانواده، آشپزخانه و چندین اتاق خواب با کمدهای فراوان است. پنت هوس این بنا نیز مساحتی در حدود 5.920 فوت مربع را داراست.

از بالکن ساختمان های این آسمانخراش، ساکنان آن قادر به دیدن منظره های زیبایی از تایپه هستند. همچنین ساکنان در فضای سرپوشیده داخل مجتمع امکان استفاده از استخر را نیز دارند.

سایر امکانات از قبیل پارکینگ و باشگاه های بدنسازی با امکانات فراوان نیز در آن وجود دارد. صرفنظر از اهمیت این برج در کاهش میزان آلاینده ها، می توان از این بنا به عنوان قدمی به سوی معماری و طراحی های آینده گرایانه در این منطقه نام برد که ظاهری زیبا به شهر بخشیده است. ساخت این ساختمان در سال 2013 میلادی آغاز و انتظار می رود که در سال 2017 به پایان برسد.

منبع: businessinsider.com
انتشار: 30 خرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1

به "در تایوان برج ها هم به تصویه هوا مشغولند" امتیاز دهید

1 کاربر به "در تایوان برج ها هم به تصویه هوا مشغولند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تایوان برج ها هم به تصویه هوا مشغولند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید