انتقاد شدید از دولت جانسون در پی ناکامی در مقابله با کرونا

به گزارش طفره، احزاب مخالف دولت انگلیس معتقدند آمار فوتی های کرونا ثابت کرده دولت برای تهیه تجهیزات درمانی کافی و انجام آزمایش های تشخیص ویروس کرونا بسیار کُند عمل کرده است.

انتقاد شدید از دولت جانسون در پی ناکامی در مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا از ایتالیا فراتر رفت؛ رخدادی که توان بوریس جانسون، نخست وزیر و دولت او را برای مهار بحران سلامت شهروندان این کشور به چالش کشید.

تازه ترین داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار انگلیس نشان می دهد که تعداد جانباختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور به 32 هزار و 323 نفر رسیده است. بدین ترتیب در میان کشورهای درگیر با گسترش بیماری کووید-19، آمریکا با جمعیتی در حدود 5 برابر بریتانیا تنها کشوری است که بیش از این رقم قربانی داده است.

گزارش اداره آمار بریتانیا بر پایه شمارش تمامی گواهی های فوت صادر شده برای بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 و نیز موارد مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده است. حتی با حذف مرگ های مشکوک به کرونا تعداد جانباختگان ناشی از این ویروس در بریتانیا به 29 هزار و 427 تن می رسد که باز هم از ایتالیا بیشتر است.

احزاب مخالف معتقدند که این رقم ثابت کرده است که دولت برای تهیه تجهیزات درمانی کافی و انجام آزمایش های تشخیص ویروس کرونا بسیار کُند عمل کرده است.

در مقابل، دومینیک راب، وزیر خارجه کابینه جانسون یاد آور شد که کشورهای مختلف جهان معیارهای متفاوتی برای اعلام آمار مرگ و میر ناشی از کرونا دارند و مقایسه عملکرد دولت ها بر پایه این اعداد منطقی و منصفانه نیست.

همزمان برخی دیگر از اعضاء دولت انگلیس تاکید کرده اند که شتاب شیوع ویروس و شدت کشتار آن می تواند متاثر از عوامل متفاوتی از جمله یکسان نبودن میانگین سنی جمعیت کشورها باشد؛ بنابراین برای قضاوت عادلانه برای کارآیی سیاست ها در مقابل این ویروس باید تا انتها دوره شیوع آن و آغاز یک بررسی بین المللی مستقل صبر کرد.

با این وجود، رویترز روز سه شنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت انگلیس در عمل به وعده خود برای افزایش امکانات مراقبت از سالخوردگان تعلل کرده و تا به امروز 12 هزار و 700 تن از افرادی که در آسایشگاه های سالمندان حضور دارند به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9061

به "انتقاد شدید از دولت جانسون در پی ناکامی در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید از دولت جانسون در پی ناکامی در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید