اقدامات دولت های مغرب عربی برای مبارزه با کرونا

به گزارش طفره، بستن مرزهای هوایی و دریایی، تعطیلی تجعمات عمومی، عدم برگزاری نماز جمعه و جماعات در مساجد از جمله اقدامات دولت های الجزایر، تونس و مغرب برای مهار و عدم شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان است.

اقدامات دولت های مغرب عربی برای مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی، دولت الجزیره با اشاره به شیوع ویروس کرونا دراروپا اعلام کرد: تمام سفرهای هوایی و دریایی الجزایر به مقصد به کشورهای اروپا و بالعکس از پنجشنبه هفته جاری متوقف می شود.

دولت الجزایر بیان اینکه توقف سفرهای هوایی و دریایی به اروپا براساس توصیه وزارت بهداشت اجرا شده است، شرح داد: الجزایری های مقیم برخی کشورهای اروپا با رعایت مقررات بهداشتی به کشور بازگردانده می شوند.

درهمین حال، کمیته فتوای الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور زنان ، بچه ها و افراد سالخورده در نماز جمعه و جماعت شرکت نکنند لذا مکان نماز زنان در مساجد، کتابخانه ها و تمام فعالیت های آموزشی و غیر آموزشی مساجد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

در این بیانیه تاکید شده است: نماز جمعه (2 خطبه به همراه نماز) باید بیش از 10 دقیقه طول نکشد و نمازگزاران پس ازاتمام نماز فورا محل را ترک کنند.

درخواست کمیته دفاع و امنیت مجلس تونس

کمیته دفاع و امنیت مجلس تونس از دولت این کشور خواست به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در تونس مرزهای این کشور را به طور کامل مسدود کند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الرای الیوم، این کمیته از دولت تونس خواسته است ، از سفر تونسی ها به خارج از کشور و ورود مسافران و گردشگران بیگانه به تونس جلوگیری کند بویژه اینکه ویروس کرونا در اروپا بسیار شیوع دارد.

پیشتر دولت تونس اعلام کرده بود: مرزهای دریایی خود را با اروپا بسته و محدودیت های زیادی را برای سفر هوایی به کشورهای اروپایی ایجاد کرده است و هرمسافری که وارد تونس می شود تحت قرنطیه بهداشتی قرار می گیرد.

تعطیلی مساجد و مراکز تجمعات عمومی در مغرب

وزارت کشور مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به منظور مهار بیماری کرونا تمام سینما ها، باشگاه های ورزشی، تالارهای عروسی، رستوران ها ، قهوه خانه ها و سایر اماکن عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به نوشته روزنامه مغربی هسپرس، با توجه به شیوع ویروس کرونا در مغرب هیئت علمی فتوای این کشور از شاه مغرب خواست تا دستور توقف برگزاری نماز جمعه و جماعت در سراسر این کشور را صادر کند.

محمد ششم شاه مغرب دیروز با صدور دستورالعملی برگزاری نماز جماعت و جمعه را در این کشور متوقف کرد و اجازه داد، فقط اذان از بلندگوهای مساجد پخش شود.

وزارت بهداشت مغرب امروز اعلام کرد: 29 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8140

به "اقدامات دولت های مغرب عربی برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات دولت های مغرب عربی برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید