ارتش چین می تواند آمریکا را در منطقه ایندو - پاسیفیک مغلوب کند

به گزارش طفره، نتایج تحقیقی که روز سه شنبه منتشر شده نشان می هد چین از توان نظامی لازم برای غلبه بر ایالات متحده آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک (هند-آرام) برخوردار است.

ارتش چین می تواند آمریکا را در منطقه ایندو - پاسیفیک مغلوب کند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج تحقیقی که روز سه شنبه منتشر شده نشان می هد چین از توان نظامی لازم برای غلبه بر ایالات متحده آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک (هند-آرام) برخوردار است.

مرکز مطالعات آمریکا، مستقر در دانشگاه سیدنی استرالیا در این گزارش ادعا نموده این منطقه در برابر حمله فوری چین، به منظور دستیابی به مزیت نظامی یا راهبردی آسیب پذیر است.

در این گزارش آمده است: زرادخانه رو به ازدیاد چین از موشک های دقیق و دوربرد، تهدیدی عمده در برابر تقریباً تمام پایگاه ها، باندهای فرودگاه، بنادر و تأسیسات نظامی آمریکا، متحدان و شریکانش در منطقه غرب اقیانوس آرام به شمار می آید.

مرکز مطالعات آمریکا علاوه بر این تصریح نموده بعید است ایالات متحده بتواند به اهداف معین شده در سند راهبرد دفاع ملی دست پیدا کند. این سند، دستورالعملی است که پنتاگون در سال 2018 صادر نموده و در آن خواهان بازگرداندن رجحان رقابتی آمریکا در برابر رقیبانی مانند چین و روسیه شده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می نماید توازن منطقه ای قدرت در اقیانوس آرام به نفع چین تغییر نموده است. این گزارش عواملی مانند مدرن سازی ارتش چین، کاهش سرمایه گذاری آمریکا در بخش نظامی و هزینه جنگ های بزرگ در خاورمیانه را عامل این تغییر توازن دانسته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4037

به "ارتش چین می تواند آمریکا را در منطقه ایندو - پاسیفیک مغلوب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین می تواند آمریکا را در منطقه ایندو - پاسیفیک مغلوب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید