اخراج نیمی از کارکنان هتل روباتیک ژاپن ، روبات ها در امتحان هتلداری شکست خوردند

به گزارش طفره، نیمی از کارکنان روباتیک هتلی در ژاپن اخراج شدند. به نظر می رسد، حضور این روبات ها در هتل و پذیرایی آنان از مهمانها با شکست رو به رو شده است.

اخراج نیمی از کارکنان هتل روباتیک ژاپن ، روبات ها در امتحان هتلداری شکست خوردند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک هتل فوق مدرن با تکنولوژی قدرتمند در ژاپن مجبور شده است نیمی از کارکنان روباتیک خود را پس از مشاهده بی کفایتی آنان اخراج کند. هدف اولیه از استخدام این روبات ها کاهش فشار بر نیروی انسانی و افزایش بهره وری هتل بوده اما به نظر می رسد این طرح آنچنان که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبوده است.

این هتل کار خود را با 80 روبات شروع کرد اما این رقم به سرعت به بیش از 243 روبات رسید. از همان در ورودی هتل، روباتها به مهمانها خوش آمد می گویند و سپس با برخوردی محبت آمیز از انسانها دعوت می نمایند وارد هتل شوند. سپس در مراحل بعدی روبات ها چمدانهای مسافران را حمل می نمایند و آنان را به اتاقهایشان دعوت می نمایند.

بر اساس نظر مسافران مکانیک بدنی و رفتار روبات ها محبت آمیز است و به محض این که در سیستم تشخیص چهره روبات ثبت نام کردید، بدون هیچ زحمتی و بی احتیاج از حمل کلید با روبات در هتل خواهید گشت. این هتل در غرب ژاپن قرار گرفته است. تا اینجای کار که همه چیز محبت آمیز به نظر می رسد پس شاید برایتان سوال باشد که مشکل چیست.

مسئله این است که بعضی از روبات ها در دریافت نظرات افراد و درک صحبت های آنان ناتوان هستند. درواقع وقتی که یکی از مهمانان می گوید چه وسایلی می خواهد روبات بر اساس برنامه هایی پیش فرض پاسخ می دهد. بنابراین روبات ها توانایی کافی برای ایجاد یک مکالمه موثر و دو طرفه را ندارند. این موضوع باعث شده بعضی از افراد از معاشرت با روبات ها لذت نبرند.

در دنیایی که کارکنان به طور فزاینده ای نگران هستند که کارهایشان به صورت اتوماتیک توسط روبات ها انجام گردد و شغل خود را از دست بدهند، به نظر می رسد نتایج به کار دریافت روبات ها در این هتل می تواند یک نقطه امید برای کارکنان انسانی باشد.

مالک هتل روباتیک ژاپن، هیدئو سوادا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: هنگامی که شما به طور واقعی از روبات ها استاده می کنید بهتر متوجه نقاط ضعف و قوت روبات ها می شوید و درک می کنید روبات ها در چه بخش هایی ضعف دارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1248

به "اخراج نیمی از کارکنان هتل روباتیک ژاپن ، روبات ها در امتحان هتلداری شکست خوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج نیمی از کارکنان هتل روباتیک ژاپن ، روبات ها در امتحان هتلداری شکست خوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید