جزئیات تازه از پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیک در 1402 ، یارانه نقدی به غیرنقدی تبدیل می گردد؟

به گزارش طفره، دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدیدی از پرداخت یارانه در سال 1402 و کالابرگ الکترونیک ارائه کرد.

جزئیات تازه از پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیک در 1402 ، یارانه نقدی به غیرنقدی تبدیل می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، علیرضا عسگریان در یک مصاحبه رادیویی درباره احتمال قطع یارانه نقدی و تبدیل آن به یارانه غیرنقدی گفت: یارانه قطعا قطع نمی گردد و به قوت خودش باقی است، اما مبلغ آن هم افزایش پیدا نمی کند. در واقع اعتباری که نو است به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می گردد، یعنی دهک های یک تا سه که الان 400 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دارند یارانه شان برقرار است و از این به بعد هم برقرار است. مبلغ یارانه دهک های 4 تا 9 هم که 300 هزار تومان است که حذف نمی گردد.

وی بیان کرد: از همان ابتدا قصد یارانه ها بر این بود که سبد غذایی مردم را پوشش دهد و به صورت طبیعی سلامت را وارد خانواده ها کند. سلامت غذایی یعنی رساندن کالری مناسب، ریز مغذی و پروتئین مناسب به خانواده ها.

عسگریان اضافه کرد: وقتی سال 1401 ارز ترجیحی حذف شد قرار بر این بود که مابه التفاوت سبد پرداخت گردد. بالاخره تورم حوزه های مختلف را تحت پوشش قرار می دهد می تواند 150 قلم باشد. حوزه خرید وسایل و سایر مایحتاجی مختلفی که در زندگی ما است. این طرح مهم ترین دقتش فقط روی سبد است. حال اینکه چرا 11 قلم باشد، 11 قلم به وسیله مجموعه های علمی مخصوصاً انستیتو تغذیه ایران تائید شده است. باید این 11 قلم به صورت متوازن در سفره خانواده ها باشد تا سلامت بین نسلی حفظ گردد.

دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه کالابرگ نیز شرح داد: آماری که اکنون هست شاید به علت تعطیلات بوده، آمار به صورت وسیعی نیست و امیدوار هستیم در روزهای بعد مردم مخصوصا این یک دهک که 8.5 میلیون نفر می شوند یعنی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی متصل شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 25619

به "جزئیات تازه از پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیک در 1402 ، یارانه نقدی به غیرنقدی تبدیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از پرداخت یارانه و کالابرگ الکترونیک در 1402 ، یارانه نقدی به غیرنقدی تبدیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید